Victoria Grepo Akademin AB säljer produkter endast till de som har diplom/certifikat inom branchen hudvård, skönhet alternativt har gått kurs
Vi har ingen minimiorder! Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej heller garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
Pris
I priserna ingår moms med 25 % Eventuell fraktkostnad tillkommer Endast förskottsbetalningar godkännes. Vid betalning via Klarna tillkommer en avgift.
Leveranstid
Produkten skickas oftast dagen efter beställning (undantag gäller beställning som sker lördag-söndag. Dessa skickas följande måndag). Normalt levereras av varor inom 2 - 7 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar).
Leverans sker med Postnord eller DHL. Vi använder INTE företagspaket.
Vi tar inget ansvar för Postnords/DHL:s leveranstider.
Betalning
Kortbetalning eller faktura/delbetalning.
“Vi använder Klarna som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna när kassan laddas, för att Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.”
Säker internetbe
Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, personkonto eller bank-/plusgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Ångerrätt i 14 dagar. Enligt Lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har en konsument rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar efter det att denne har tagit emot varan och utan speciell anledning.
Om en näringsidkare handlar från webshopen gäller Köplagen (1990:932) som inte innefattar ångerrätt enligt ovan. Om en näringsidkare vill reklamera en vara står köparen för returfrakten. Efter att säljare godkänt reklamationen krediteras köparen för varan men inte för returfrakten.
Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad.
Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätten.
Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur.
Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Frakt på ursprungsordern krediteras ej.
OBS!! För ej utlösta paket debiterar vi dig 200 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
Reklamation
Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt om du handlar som privatperson, handlar du som näringsidkare tillämpar vi köplagens reklamationsrätt.
OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att åtgärda felet.
OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan.
Synligt fel: Anmäls direkt till oss vid mottagandet av varan.
Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten.
Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden.
För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad.
Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.
Sekretess och säkerhet personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.
Leveransförsening Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller sms. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.